poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Fale Dunaju

 Tak jak już dziś obiecałam, daję mój przepis na pyszne ciasto z wiśniami, które nosi nazwę 'Fale Dunaju'. Kiedy tylko dojrzałam, że wiśnie w moim ogródku mają już piękny kolorek i nadają się do jedzenia, postanowiłam jakoś je spożytkować .

Jest to zdecydowanie moje ulubione ciasto z udziałem wiśni 

Składniki:
Ciasto: 
ok. 1 kg wiśni
200g masła
150g cukru
6 jaj 
5 łyżek mleka
szczypta soli 
500g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
zapach rumowy

Krem budyniowy:
1 opakowanie budyniu waniliowego
500ml mleka
2 łyżki cukru
200g masła
50g cukru pudru

Dekoracja:
tabliczka mlecznej czekolady
łyżka brązowego cukru
łyżka śmietany 18 %


1.Najpierw delikwentów musimy umyć i wydrylować.





 2. Czas na ciasto. Masło utrzeć z cukrem i szczyptą soli na kremową masę. Następnie wlewamy mleko i znów mieszamy. Mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia dodajemy do masy i mieszamy. Ugniatamy ciasto.


 3Połowę ciasta rozsmarowujemy na blasze, do reszty dodajemy kakao i zapach rumowy.


 4Gotową masę rozprowadzamy na jasnym cieście.


 5. Układamy wisienki . Ciasto pieczemy w temp. 180 stopni ok. 30 minut.


 6. W tym czasie możemy zająć się kremem .

Budyń mieszamy ze 100 ml mleka. Resztę mleka zagotowujemy z cukrem. Wlewamy budyń, mieszamy, zagotowujemy i studzimy .Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Do masy stopniowo dodajemy budyń . Mieszamy do uzyskania kremowej konsystencji .



 7. Upieczone ciasto studzimy. 



 8. Na ciasto wylewamy krem budyniowy. 

Teraz czas na polewę. Czekoladę mleczną roztapiamy w kąpieli wodnej, dodajemy do niej śmietanę i cukier brązowy.  Ozdabiamy ciasto . Wkładamy do lodówki na przynajmniej 3 godz, by masa stężała.



 I możemy wcinać  ;) 

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz